2016-10-02

C H E L S E A kontraster





Sitting outside  in the sun with a hat on at Getterön to be able to look at at pictures from Chelsea Flower show.  
What a wonderful fall we are having! 

So happy to have smart blog readers that emailed and said :  Since it is so easy to translate today, why do you write in English on your blog. Good question!
So I will just start writing in Swedish! 
Here we go :

Gick igenom mina bilder från Chelsea Flower show 2016 och fann trä paviljongen jag gilllade. Först och främst sättet att bygga en struktur i trä stack ut. Detta lilla rum som växer eko artat med större avstånd mellan reglarna och ebbar ut i tystnad får mig att stanna. 
 Att rummet som skärmar av åt  sidorna men ramar in naturen och hänger ut över vattnet urskiljer det sköna åt användaren. 
Att dessutom favvo ute stolen designad av Ronan och Erwan Bouroulllec som ingår i  serien Palisades för Hay som lanserades på Milano mässan i år,  fick stoltsera här gjorde ju inte saken sämre.  

Att ett slitet plåtskjul är av mig satt tätt intill med sköna blommande digitalis som estetisk motsats är just för att det är typiskt för Chelesea Flower show. Allt visas på liten yta och kontrasterna är stora. 
Vilket gör upplevelsen ännu större. 

I år var ursäkten att åka till London och se Chelsea Flower show att min mor hade fyllt 70 och fick det som födelsedags present. Nästa år får jag hitta på nåt, för detta vill jag ju inte vara utan. 


Allt gott 


/ Jimmy 

Inga kommentarer: