2016-10-13

E N BILD en trend








En bild säger mer än 1000 ord säger vi. Det är mer än sant i mitt sätt att se. Bilden är så mycket mer än ord och berättar på ett eget sätt. Den säger saker som ord inte kan beskriva.  


Denna bild som ni ser ovan ( som dessutom fått ord) jag fick idag som visar nya tendenser inom dekorativ konst, kläder och inredning efter Trend Union och Li Edelkoorts sätt att trenda. 

 Hur vi nu sätter ihop material på ett nytt sätt. Med NU menar vi från idag och frammåt.  Hur det söks efter nya kombinationer för att hitta fram till en utsmyckning som säger NU. 


Vi talar om trender, och trender är det som Li Edelkoort på Trend Union jobbar med. Jag har genom åren lyssnat på många som förutspår och föreläser om kommande trender, men för mig så regerar Li. Dessutom så är hennes framställning av det hon presenterar för sin publik så tilltalande konstnärligt och sätter igång så mycket processer i mig. 

Hon kommer till Sverige och Danmark under Nov och jag skall se till att antingen se&höra henne hennes anförande i Köpenhamn eller i Sthlm. 

Googlar du Li eller Lidewij Edelkoort som hon egentligen heter eller Trend union så får du mycket god tittning och läsning. 
Man kan dessutom få Trend Union´s nyhetsbrev om det skulle intressera via Li Edelkoorts sida.

Vad säger bilden ovan dig ?

Allt gott 

Jimmy 

Inga kommentarer: