2016-10-10

G L A S med spröjs

Vt wonen visar glas partier med spröjs.  


 Avskärmande men genomsiktliga glasväggar med och utan dörrar inomhus känns så rätt nu. Gärna med spröjs som på 30 talet fastän nu görs de flesta profiler för glas spröjs i aluminium eller mdf istället för järn varianter som då var norm. 

Efter att ha jagat öppna ytor under lång tid och levt med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, så är detta en av reaktionerna vi ser i inredningsvalen som nu görs.  

Bilden ovan med stora spröjsade glaspartier gör mig så glad och jag får ett eget ha begär. Lite avis på kunder jag jobbar med nu där jag planerat in just denna typ, fast bla så som på bild längst ner invid en trappa. 

I badrummet som avskiljare passar det även helt utmärkt. 

Så återigen, tillbaks till framtiden. 

Snyggt med spröjsade glas på många ställen där hemma tycker jag, ser det lite överallt för det egna hemmet. Än har inget blivit av dock. 
Får nog tänka till och se om jag inte måste ha det i badrummet i alla fall...


Jimmy




Badrums duschvägg och dörr

Från hall mot vardagsrum

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Jimmy!
Är på jakt efter liknande till badrummet.
Vet du var man kan hitta ngt i samma stil? Antar att det blir i någon sort metall?
/Jonas

Jimmy Schönning HEM sa...

Hej Jonas

Det finns många varianter idag då det blivit riktigt trendigt.
Till badrummet är en aluminiumprofil det bästa.

Sök på : glas vägg spröjs alumium

Lycka till med badrummet!

Jimmy

www.jimmyschonnig.com