2010-10-31

Kaminen kommer in

Tog en promenad ikväll när mörkret föll och blev helt förtrollad. Gick hem efter kameran. Det är så vackert här vid Uttran...

--------------------------------

Took a walk around the lake where I live and this is what meets the eye this time of year.
Life is good.

Att välja kamin tyckte jag var svårt. Då jag hade ritat en öppen spis och trapp som slingrade sig uppför den, som jag inte hade råd att förverkliga så var en kamin en nerköp.
Tyckte jag då.
Nu när jag fått mogna och hittat rätt kamin till rätt plats (mellan de vackra fönsterpartierna i vardagsrummet) så känns det helt rätt. När sen de två trevliga montörerna Teppo&Micke kom och satte kaminen från Scanspis som heter 56-1 föll allt på plats.

Först ska bara killarna få in kaminen helt och hållet och sen måste man ju ha hit sotaren för att vi ska få elda. Då ska det bli brasa ! Kaminen kommer dessutom kunna värma upp hela huset om man eldar väl i den. Mörkret föll efter en lång dag och killarna fick komma ner från taket då det blev väl farligt att jobba däruppe i mörkret. Vi bjöd på lite att äta då vi eldat klart på tomten där vi brände allt ris vi samlat och fick oss ett glas rödvin. Det blev jordärtkocksoppa och små fina vaktlar som smakade gott gott gott. Riktigt höstmys skulle man kunna säga.

3 kommentarer:

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Kaminer är ju så himlans charmiga :) Lycka till!

Anonym sa...

Riktigt snygg!!!
(och den har ju glas åt 3 håll precis som jag vill ha)
Går den att bygga in? Kan man använda den som insats? Vill ha nåt i en grafitgrå putsat murstock.
/anita

Anonym sa...

Absolut ghaaarla!
Grannerskan