2010-11-27

Nobis Hotel

Älskar den blandade kompotten av taklampor på nya Nobis Hotel på Norrmalmstorg.
Hotellet är en sober designupplevelse skapad av trojkan Claesson, Koivisto och Rune.
Vi blev bjudna generöst på mat, champagne och små minidramor iscensatta i de smakfullt inredda hotellrummen.Blandningen av modern design och 1800-tals arkitektur ligger helt i min smak.Dessutom har alla korridorer fått en underbar gråskala, som ni ju vet att jag gillar.
Catenacci kan vara mycket stolt. Jag tar med mig den härliga lampidéen.
Det är alltid en njutning att se vackra platser. Hit skall jag gå igen. Snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vilken fin bild. Olika - fast lika. Galet - harmoni. Toppenidé.
Med två små barn som använder hela huset som sin lekstuga tittar man gärna på amaryllis i vas ... på bild (bedårande vackert). Men inredning i taket ska man väl ändå kunna ha ifred. Den idén knycker jag skamlöst!
/anita

Jimmy Schönning HEM sa...

Visst är det galet härligt vackert med alla dessa runda lampor i taket. Gillar det så mycket själv

Jimmy