2010-09-27

Grönskande sovrum i Varberg









Helgen i Varberg har varit så lyckad. Jag har inte bara gjort ett kul jobb (skapade utställning och höll föredrag om inredningsinspiration) , utan även fått idéer till mitt eget hem. Jag är så bortskämd som får jobba med något som jag tycker är så njutbart. Tack och bock för det!

Tack till härliga Titti på More vars möbler och belysning gjorde utställningen möjlig.
Henrik på Colorama för vackra väggar och golv.
Älskar fototapeten gjord på mitt foto av en träskottkärra.
Fredrik på Axlings lin för de underbara kudvar,
påslakan och den mysiga linfrottémorgonrocken.
Mairo stod för de snygga Monsteramönstrade kuddarna och jag tillverkade gardiner av metervaran, vilket jag är så glad för.

La fleur lånade motvilligt ut vaser och hjälpte till med äkta monsterablad.
- de trodde jag inte ville ha med deras namn fast jag redan tryckt skyltar...


Växtväggen som heter Plantwall som nu varit med mig många gånger för jag älskar den kommer från Green Fortune. Om ni tittar på inlägget från i lördags så ser ni att växtväggen växte i bredd.
Floristen som satte upp den tog ett eget beslut då jag ej var på plats, men hon ändrade den sedan till så som ritningen angav. Ville att växtväggen skall matcha bredden på sängen. Då blir det i mina ögon bäst. Växtvägg är något jag vill ha hemma. Helt säkert.
Vilken lyckad grönskande helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att sitta och lyssna på ditt föredrag. Din entusiasm smittar verkligen av sig, man ville bara hem och påbörja nya projekt, dock med en viss eftertanke att ta det lugnt:-)
Lycka till med huset!
Patrik”Bohag
.

Jimmy Schönning HEM sa...

Patrik
Glad att ni kom båda två.
Var så roligt på mässan i Varberg.
Alla blev så nöjda. En win-win situation.
Hoppas ni mår riktigt gott !

Jimmy