2012-02-29

Öppna hyllor


Köket på Svea 126 

Öppna hyllor satta med mosaik blev precis så bra som jag hoppats på. Hyllor byggda med board och gips så man kan sätta mosaik bäst.  Under porslinsho så sparade jag skåpet samt diskmaskins luckan. De skall sedan bli vita. 


Hyllan på vägg är byggd i samma dimensionen som köksfläkten (bild överst längs till vänster)  som är min favorit på Ikea. 
Här på bilden har den ännu ett vitt plasthölje, längtar efter när den skall avtäckas. 

Hyllan på vägg blir så grafiskt skarp när den nu blir svar. Ser lite ut som en orm som svalt sitt byte(micron). 

Så kul att bygga sitt eget kök och skapa det jag vill ha. Är så trött på färdig lösningar som dessutom oftast är superdyra. 

3 kommentarer:

me and alice sa...

Köket blir grymt snyggt Jimmy!
/Susanne

Anonym sa...

Vilken fart du verkar ha med renoveringen! Så snyggt det blir, läckert med samma dimension på fläkt och hyllor! Gillar!
/Susanne

Industri house sa...

Jag bara säger:VRÅLSNYGGT!!Så spännande att se så fort det går framåt, resultatet blir hur fint som helst :) Ha det gott, kram jessica.