2012-02-07

GALA x 2


Denna tjusiga tak krona var del av inramningen till Elle Interiörs Designpris 2012 som hölls på Operakällaren i Stockholm.

Kom till galan  av en händelse tillsammans med begåvade Henrick som driver bloggen Henrick´s tankegångar och  framgångsrika Frida som har Trendenser. Operakällaren är en oerhört vacker och inspirerande plats som för kvällen var fylld till bristningsgränsen av svenska och utländska inrednings och designess.

...och vinnaren är :

Gunilla Lagerhem Ullberg vann Årets Designer. Har älskat hennes mattor från Kasthall länge och har använt dem mycket i inredningar både till mig själv och jobb.
Hade hennes Moss i grönt i min förra favoritlägenhet.
Moss ser ut som en frodig gräsplätt som ständigt grönskar.





Att Leva Husfabrik vann med sitt köpmandisk inspirerade kök gör mig så glad. Går så igång på detta enkla verkstadsliknande kök. Skulle med glädje ha det i mitt nästa husprojekt! Titta även på deras smarta och snygga hus på deras sidor levahusfabrik.se


Operakällaren var fylld till bristningsgränsen, champagneglasen tog slut och det var hopplöst att se eller höra något av vinnarna,  ljudbilden var så dålig att man undrade om det fanns någon ljudtekniker närvarande. 

Då smet jag till nästa GALA för kvällen :)

Vill du veta alla som vann under priser så kolla på Elle Interiör


Jag blir hämtad av en vän i taxi till Cirkus på Djurgården och åker till QX Gay Gala.






 Anton Hysén tog inte bara pris på Gay Galan 2012 utan tog likt mig bilder på suveräna Shirley Clamp. Miss Clamp sjöng så bra att jag trillar av stolen. Älskar hennes röst! 
Mina vänner och bordsgrannar Rick Ljung och Peter Hägelstam hade likt Jonas Hallberg,Hampus Hedelius och Lars Wallin lämnat bordet ett tag då galan pågick över 3 timmar. Anna Benson vars bokrelease jag var på i måndags flankerades av Tomas Lennberg och även de hade rymt från bordet. Framträdanden var  så bra att jag ville helst inte ens lämna bordet för att gå på toa. Då det gick en hel del champagne och vin under aftonen så var det dock till slut tvunget...


Galan som leddes väl av Magnus Skogsberg var så späckad av bra artister och oanade artistkombinationer som denna med Babsan och Måns Zelmerlöv i duett att det måste vara bland det bästa och mest varierade artistunderhållning man kan få glädjen att avnjuta. Vill du läsa om vem som vann vad så gör det på QX.

Inga kommentarer: