2010-10-23

Greige Sovrum



Sovrummet har nu blivit klart i allt stort och vi trivs!! Sover så gott och njuter av att vakna.
Garderoberna är en hit. Vi har varsin sida och plats för allt. Älskar de handtagslösa dörrarna som endast fått ett infräst spår ovanifrån. Idéen kom till i samklang med vår duktiga snickare Johan Broman. Den var inte alls min tanke från början. Är så roligt att få jobba med kunniga hantverkare. Sänggaveln är byggd för ett jobb jag gjort och är tillverkad av Äntligen Hemma Björn i min design av rejält slitet virke från min guldgruva - det gamla skjulet ( precis som den korrugerade plåten som vi använde i köket) Älskar gråskalan vi valt härinne som går så väl till det slitna trät i säng gaveln och sänglinnet som de mesta är från Axlings Lin. Greige är Grå och Beige - läste jag idag om i Elle Decoration UK Nov och det är precis det vi jobbat på för att få rätt lugn i sovrummet. Är så härligt att ha ett rum i huset som är så klart att man börjar grotta in sig i detaljerna.

Om du inte kom ihåg hur sovrummet såg ut så scrolla tillbaka i bloggen till 13 Sept.

--------------------

Our bedroom is about to be ready and has definately found the right grey&beige - Greige as I read it in Elle Decoration UK - which is my all time favorite mag in the world.

4 kommentarer:

Marie på Minana design sa...

Oj, såååååååååååå snyggt!!
Garderoberna gillar jag, varsin sidan.. Personligt och mysigt blev det ... hur bra som helst !
Kram Marie på Minana design

Theo och Tilda sa...

WOW, vad fint!!! Forstar att ni sover gott. Kram Cattis

Jimmy Schönning HEM sa...

Glada att ni kom hem till min blogg och titta in! Välkommna förbi närhelst ni har lust.

Tack för alla glada tillrop!

bohemian sa...

Skit snyggt!!
Härligt att se allt maskulint och rått.Jag själv väntar på mina betong bänkar .Har haft det innan i förra huset.Men jag undrar var man köper lampan som du har i sovrummet.Vill ha den i köket.
Kommer att följa bloggen som en igel hahaha..
bohemian