2020-04-04

Design Makes a Difference

LIVSBORDET Foto Maria Östlin



Sunday the 
5th of April 2020 we are having 
a live auction at @industriell_interiör 
of my table "Livsbordet" in favor of : 





See my instagram @jimmyschonninghem 



LIVSBORDET och Conelight & Acupillow Foto Maria Östlin 



Efter 3 år på Södermalm så 
tar min man och jag 
chansen att jobba med ett 
projekt i Brasilien.
Bordet jag tagit fram speciellt 
till studion i Stockholm 
skulle flyttas till 
Cosentino i Kungsängen. 
Anna Granstig som jobbar med Silestone/Cosentino
och jag talade om hur hjälplös 
man känner sig inför den pandemi 
som nu går över världen. 
Vi kom gemensamt fram till 
att istället sälja bordet 
på auktion och se till att 
ALLA slantar som auktionen 
ger oavkortat går till
Sagt och gjort. 


Livsbordet Foto Maria Östlin


Bordet jag kallar Livsbord är 
skapat i stålprofil med min 
lokala smed och med bordsskivan Silestone Eternal Emperador. 

Stålets enkla inramning tar 
fram stenens mönster 
och bordets form har 
måtten 291cm x 81cm 
med bordshöjden 76 cm som bidrar 
till att göra det unikt.
Bordet som jag sålt med 
olika typer av skivor 
kostar i denna form 
23 000 kr och det 
blir vårt utgångsbud.

Vi hoppas såklart att den eller de 
som köper Livsbordet vill bidra 
till den verksamhet som
kan förse vår behövande värld med. 
Cosentino står för transport av 
bordet inom Stockholm.


Livsbordet, jag och Conlight med Bubble light lamp from NUD Collection Foto Maria Östlin

Auktionen går live hos 
ett av Instagrams största 
inspirations konto @industriell_interiör  
söndag 5 April 2020 
som drivs av inredaren Jacqeuline Tamm Lundell 



Tack för ditt auktionsbud som 
oavkortat går till förmån för


Läkare utan Gränser 

Låt oss ta hand om varandra. 
Tack för ditt auktionsbud. 

Design Makes A Difference





Stay in touch



Jimmy Schönning








Inga kommentarer: