2018-11-12

Black Elk Ghost Dance and and elephants I can´t forget


My friend Bengt Braskered said come with me and see Stina Folkebrants exhibit at Dieselverkstaden. 

So we did. We arrived at Dieselverkstaden, which is a very cool building to begin with. If you as me like the industrial type of interiors of a old factory this truly is a inspiring place.

Bengt introduced me to Stina, to whom I took a liking to at once. Stina explained how she read this book by an American Indian Chief called Black Elk Ghost Dance. 

The book and with it Stinas feeling started a movement that ended with her painting life-size  animals. 

Yes the elephants and the horses are all life size. All animals, and they are many, are all life-size.  






This is what Stina says about herself :

“Jag heter Stina Folkebrant och är född och uppvuxen i Borås. Jag har målat sen barnsben, arbetat som dekormålare på teatrar, gått konstskolor och målat väggmålningar på beställning. Det är först nu i år som jag börjat måla på duk och då väljer jag ett stort format där jag trivs allra bäst. Det passar mitt sätt att måla med större penseldrag där hela processen blir mer fysisk bland annat genom att jag måste klättra på stegar för att nå hela duken.
När jag var liten ville jag bli konstnär eller veterinär. Jag arbetade på Borås Djurpark under min tonårsperiod där jag både skötte om djuren och tecknade av dem.”












Dieselverkstaden



 As I said : and elephants I can´t forget. 

Stay in touch

/Jimmy 






Inga kommentarer: