2010-12-10

Tak på nytt sätt

Där mina två hus möter varandra så kommer takstolarna fram i hallen och i gästrummet.
Oundvikligt. Irriterade mig först men har nu blivit till något jag gillar skarpt. När jag bara kommit på vad jag skulle göra med det.
Jag kunde låta bygga bort dem helt, men bestämmde tidigt att vi skulle använda dem till att göra en inbyggd hylla som även får el dragen så att det kan bli ljus däruppe. ( kanske blir en plats för min fina Buddha ?)Har tidigt oxå bestämmt att inte ha taket fullt av hallogenspottar. Det är något jag INTE vill ha. Stjärnhimmel finns utanför dörren.
Det blir uttag för armaturer, dock inte hela taket fullt. Det blir dimmer överallt, det är något jag tycker man inte kan leva utan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen att du inte bygger för såna spännande utrymmen!
Vad fin den blev er kamin, gillar det blanka - mycket.
/anita

Jimmy Schönning HEM sa...

Att bygga själv är verkligen ett ävenyr, både positivt och negativt.